Példaképek, nem csak nőknek.

Hétköznapi Hősnők

De minek akarjak én tudatosabb lenni?

A lúzer sárkány esete Joy-jal, avagy mese a pozitív gondolkodásról

2016. február 21. - Hétköznapi Hősnők

Rengeteg dolgot tehetsz azért, hogy tudatosabban, boldogabban éld az életed.

Tudatosabb. Tudatos. Tudás. Tud.
TUD. Képes valamire, ismer. 
Képes az életre. Életrevaló. Való neki az ÉLET. 
Megéli. Él.
Élmény. 

És még fejtegethetnénk tovább a szavakat, amik egyébként mindig egy csodavilágba vezetnek, ha elmélyedünk bennük… :)

De blogbejegyzésnek azért ez így kicsit csonka lenne, úgyhogy nézzük meg egy inci-fincit részletesebben, minek is egyáltalán ez az egész pozitív gondolkodósdi, mire ez a fene nagy tudatosság? 

Szerintem azért, mert ha képes vagy tudatosabban élni, pozitív irányba alakítani a gondolataidat, akkor az életedből sokkal többet tudsz kihozni. 

És itt nem a karrierre, a luxus yachtra meg luiz vuttyonra gondolok.
Az éldazálmaidat, valósítsdmegönmagad, hassalkossgyarapíts a következő szint, most épp nem a motivációs pompomlány beszél belőlem. :)

Egész egyszerűen arról van szó, hogy jobban fogod magad érezni a bőrödben a mindennapokban. Nagyobb nyugalommal tekinthetsz az élet kihívásaira, könnyedén megtalálod a dolgok jó oldalát, és az állandósult tettvágytól, nyitottságtól, elszántságtól, na meg egy kis édes kiváncsiságtól vezérelve megbarátkozol elsőre nehéznek tűnő dolgokkal is… BOLDOGABB LESZEL! 

nevtelen3_005.png

Ugyanis eddig hiába próbáltad orbánviktorra, a hangoskodó szomszédodra, a fafej pasidra vagy a sóher főnöködre kenni érzelmi nyomorodat, a Te boldogságod bizony nem rajtuk múlik!
Ez nem szerencse kérdése, nem öröklés útján szerezhető vagyon, nem főnyeremény, hanem egy DÖNTÉS. 

A boldogság az a válaszreakció, amivel az élet történéseire reagálunk. 

A boldogság tehát a mi saját gondolataink eredménye, ahogyan hitrendszereink is gondolatainkból alakulnak ki. 

A gondolkodás szimbolikus tevékenység.


A szimbólum jelentése:
Jel, jelkép, tehát valami nem jelenlévőnek (lehet tárgy, esemény) a helyettesítése, belső megjelenítése (reprezentációja).

Akkor most nézzük ezt magyarul. :D

- Tehát adott egy sztori, ami éppen most nem aktuális, nem kézzelfogható, mire én bekapcsolom az agytekervényeimet, s gyártok belőle egy mozit saját magamnak, így? 

Így.

- Mondjuk van egy zseniális ötletem, ami ha bejön, kacsalábon forgó palotám is lehetne belőle, de nem merek belevágni, mert előre levítetem magamnak azt a horror-pszicho-thriller-katasztrófafilmet, hogy mi lenne belőle.
Az meg ugye senkinek se hiányzik, hogy világra hozzam a saját magam Alien-jét, úgyhogy inkább neki se állok. Így? 

Így. 

- De működik visszafele is, gondolom.
Gyerekkorom fekete-fehér filmjében tanáraim mindig azzal csúfoltak, olyan szétszórt vagyok, hogy ha a fejem nem lenne ilyen erősen a nyakamra ragasztva, akkor azt is elhagynám.

Megeshet, hogy a mai napig ezzel takarózom inkább, ha dekoncentrált vagyok, vagy ha erős fókuszt igénylő feladatokról lenne szó, ahelyett, hogy gatyába ráznám magam és odafigyelnék?
Hisz ha már a képzeletbeli Hollywood-ban szétszórtság kategóriában 20 évvel ezelőtt is én kaptam az Oscar-t, akkor hova igyekezzek… ugye? 

Úgy. 

Tehát így működik az, hogy gondolkodásunk, belső reprezentációnk olyannyira meghatározza életünket, hogy győzünk kikászálódni hitrendszerünk uralma alól. 

De mit is értünk hitrendszer alatt?
Hát azt a sok zagyvaságot, amire a saját fejünkben teljes és megdönthetetlen érvényű igazságként tekintünk. 

S mivel hitrendszereink legnagyobb része nem tudatos, hanem tudat alatti, nem is vagyunk tisztában velük.

Ennek egyik legfőbb oka, hogy legnagyobb részüket gyermekkorunkban táplálták belénk. 

Szóval a célpont nem könnyíti meg a dolgunkat, sunyin rejtőzködik fejünkben.

Hát hogy cseréljünk ki bármit, amiről nem tudjuk, mi az??? 

Nézz meg erről egy rövid videót, egy pofonegyszerű módszer megadja a választ: 
https://youtu.be/hmAA5LCda_M

Gondolataink azonosításához egy nagyszerű gyakorlat az, ha fogunk egy nagy darab lapot és leírjuk rá őket! 

→ Szembesítsd magad, mit is gondolsz valójában egy-egy témáról! 

Mit gondolsz a pénzről, a férfiakról, a nőkről? A szüleidről, a gyerekkorodól, a kapcsolataidról?
Hányadán állsz a pároddal, a barátaiddal, a munkáddal?
Egyáltalán mit gondolsz a testedről, a lelkedről, az egészségedről, az életedről?
MAGADRÓL.

És akár jól hangzik az, ami elsőre eszedbe jut, akár nem, csak írd le!
Ne kozmetikázz, ne szépíts, ez most nem a Facebook-ra megy…. tudod, legalább magadhoz legyél őszinte. 

S miután leírtad, menj végig a témákon. 
Hány negatív és hány pozitív gondolatod van?

Ééééés most jön a happy end:
→ Vizsgáld meg a negatív gondolataidat és fordítsd át őket pozitívra! 
Mint egy tolmácsgép. Fordítsd le sötét, durcás, elvetemült gondolataidat boldogságos csillámpóni nyelvre :) 

Például:
Csúnyácska vagyok. ⇒ Szép vagyok.
Kövér vagyok ⇒ A testem vonzó, nőies formáim egyenest gyönyörűek.
Pénze csak a gazembereknek van. ⇒ Megérdemlem, hogy gazdag legyek.
A pénz eltorzítja a jellemet. ⇒ A pénz nagyszerű dolog. Segíthetek vele magamon és másokon.
Beteg vagyok. ⇒ Egészséges vagyok.
Soha nem lesz egy normális pasim. ⇒ Készen állok a szerelemre, örömmel várom az életembe érkező csodálatos férfit, aki szeret, s akit szeretek.
Minden fickó zsivány és csak kihasznál. ⇒ Társam elismer, szeret és megbecsül. Hűséges párom és támogatjuk egymást.
A munkám végtelenül unalmas és stresszes, csak a pénz miatt csinálom. ⇒  Megtalálom azt a munkát, amiben kiteljesedek, amit örömmel végzek, s amivel nagyszerű életet teremthetek magamnak és családomnak. 
Átvertek és elhagytak. ⇒ Teret engedtek valami újnak, valami sokkal jobbnak, amit nyitottan várok és boldogan elfogadok. 

Ezek persze csak ötletek, tárd ki bátran a szíved, nyisd fülig érő mosolyra a szád és engedd, hogy a kezedben lévő tollal (első lépésben papíron) megszépítsd az életedet! 

A feladathoz videós útmutatót is találsz, nézd meg itt:
https://youtu.be/YeRVqY1Qxe0

Amíg nem veselkedsz neki ennek, nagyon nehéz lesz megváltoztatni gondolataidat.

Ugyanis előbb szembesülnöd kell azzal, hogyan is vélekedsz valójában bizonyos dologkról, hogy aztán megváltoztathasd a róluk alkotott véleményedet. 

A kérdés, hogy el tudod-e fogadni a következő alapvetést: 

A gondolataid határoznak meg Téged. 


Töredelmesen bevallom, én sokáig nem tudtam megbarátkozni ezzel. 

(Vigyázat, lelkizős 2 perc következik!)

De a nagyon sok gyakorlati példa, számos könyv és egy-két csodás mentor rávilágított arra, hogy hiába vagyok olyan makacs, mint egy öszvér, itt bizony nem nekem van igazam.
Sokáig csak abban voltam képes hinni, amit látok.

Azóta már hálás vagyok, hogy összetalálkozhattam azokkal az emberekkel és tanításokkal, akik folyamatosan és személyes példájukon keresztül megmutatták, hogy az élet sokkal több annál, mint amit látok belőle. 

Nem mondom, hogy egy világbajnok lettem, azt sem, hogy milliárdos, se nem szent, se nem buddha.
De azt igen, hogy egy sokkal teljesebb életet élek, s pontosan tudom azt is, mit akarok.
Tudom, miben lelem igazán örömöm és azt nagyon sokat csinálom.
Már azt is tudom, mi az, amit nem szeretnék, s mi az, ami lehúz, és ezeknek nem engedek teret az életemben. 

Egyáltalán nem vagyok még "kész", nagyon sok tanulni- és megvalósítanivaló vár még rám, de a világnak egy sokkal nagyobb szeletét láthattam és láthatom már most, mint amit korábban valaha el mertem képzelni.
Nyitott vagyok a változásra, tele vagyok célokkal, tervekkel, vágyakkal és látom az oda vezető utat. 

Nem panaszkodom, nem haragszom senkire. Ha valamivel nem vagyok elégedett, nem a körülményekben keresem az okát.
Nem a probléma MIÉRT-je, hanem a megoldás HOGYAN-ja érdekel.

Nem vagyok egy különleges ember, egyszerűen csak nagyon boldog és végtelenül hálás, hogy 9 évvel ezelőtt ráléphettem erre az útra.

nevtelen3_006.png

Tegnap találkoztam egy barátommal, akit nagyon szeretek, s akire nagyon felnézek a spirituális tudása és egész személyisége miatt.
Mesélt az életéről, s hogy milyen szuper irányba haladnak a dolgai, mióta elkezdte azt csinálni, amit valóban szeret.

Ahogy mesélt, egyszer csak elhomályosodott gyönyörű zöld tekintete, s örömkönnyek csorogtak le az arcán.
Csak mosolygott és azt hajtogatta, mennyire nagyon boldog, hogy ilyen élete lehet! 

És most ne a lottó főnyereményre gondolj, ne is ibizai bulikra, vagy 20.000 instagram követőre… 

Gondolj induló vállalkozásra, szerelemre és zenére. Gondolj békés, végigbeszélgetett baráti estékre, jógára, egészségre, meditációra és egy szeretetteljes sms-re, amit egy szülinapi köszöntés után kapott válaszként (Köszönjük Ági!!! :) ♥). 
Vagy gondolj egy szerető és nagyon összetartó családra, s még ehhez hasonló hétköznapi örömökre

És el is hiszem, hogy BOLDOG!
Boldog, mert nyitott, mert élvezi mindezt, s boldog, mert boldog akar lenni!

Én meg persze örömömben legszívesebben körbefutkostam volna a kávézó asztalain, hogy ilyen (boldog) barátaim vannak. 

A Hétköznapi Hősnők kezdeményezéssel szeretnék visszaadni valamit abból, amit én kaptam, mert hiszem, hogy sok olyan huszonéves lány változtathatja még meg a jövőjét, mint amilyen én voltam anno.

Előttem állt egy kisvárosi élet perspektívája, annak minden egyhangúságával és panaszáradatával, ami - félre ne érts kérlek - természetesen nem imádott kisvárosomon múlt volna, hanem azon, ami a fejemben volt.

Leegyszerűsítve valószínűleg egy lúzer sárkány maradtam volna, aki örökké elégedetlen és zsörtös, akinek talán az a legfontosabb, hogy mindig neki legyen igaza és ki tudja fizetni a lakhatását.
Most pedig Joy-ként élhetek, képzeletbeli legjobb énem bőrébe bújva. 

A metafora magyarázata ebből a videóból kiderül, íme a lúzer sárkány esete Joy-jal: 
https://youtu.be/F5Baccg-zxU

Hogyan tudsz egyes szituációkban pozitívan dönteni, hogyan üzenhetsz hadat a válladon csücsülő kisördögnek, s hogyan ismerd fel, ha épp negatív tapasztalataid beszélnek belőled? 

Megoldás a videóban:
https://youtu.be/F5Baccg-zxU  

Gondolkodásunk olyan, mint egy számítógép. 

Akármilyen szuperszonikus gép elé ülsz le, ha nem tudod kezelni, nem tudsz megnyitni rajta egy nyamvadt programot, akkor számodra az a gép egy romhalmaz. Kuka.

Míg, ha megtanulod kezelni, megtanulod beszélni a nyelvét, csodálatos dolgokat hozhatsz létre vele.

S minél jobban ismered a működését, minél több csínját-bínját sajátítod el, annál nagyszerűbb dolgokat érhetsz el vele. 

Épp úgy, mint gondolataid végtelen erejét használva.

Hát ezért ez a fene nagy tudatosság... :)

 

Ha szeretnél bővebben olvasgatni a témában, barátkozzunk a Facebook-on is: 
https://www.facebook.com/Hétköznapi-Hősnők-987149894657356/

Nézd meg a Hétköznapi Hősnők többi videóját is a YouTube-on: 
https://www.youtube.com/channel/UCq_cOkQ_n40yTEjb-C7zhew

Benne vagy egy izgalmas kihívásban? Csatlakozz az 50 hét - 50 új szokás csoporthoz itt:  https://www.facebook.com/groups/50.het.50.uj.szokas/

Ha szívesen megosztanád velünk a véleményed, vagy bármilyen kérdésed van, bátran kommentelj, vagy írj nekünk  a hetkoznapihosnok.official@gmail.com email címre. Várjuk szeretettel az üzeneted! :) 

Tarts velünk és válj a saját életed Hősnőjévé! :)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hetkoznapihosnok.blog.hu/api/trackback/id/tr18408900

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása