Példaképek, nem csak nőknek.

Hétköznapi Hősnők

Egy lista, amitől égnek áll a hajad

Az igazi nő hétezer legjobb tulajdonsága

2016. május 12. - Hétköznapi Hősnők

woman-looking-annoyed.jpgNemrég olvastam egy bejegyzést, amitől akut sikítófrászt kaptam. 

Hogy a jó életbe lehet az, hogy nagyjából végtelenített listák keringenek arról, hogy az IGAZI nőnek milyennek KELL lennie?! 

Én tudom, hogy aki írta, azt nyilván a jó szándék vezérelte. 
Tudom azt is, hogy a hagyományos, női értékekre reflektált. Pirospont neki ezért. 

De urambocsá', hadd legyen már "igazi" nő az is, aki időnként nem éppen királylányosan viselkedik. 

Gyájjj, mielőtt nagyon belemelegednék, íme ez a csodás lista: 

"Az igazi nő királylány és anya és Istennő is egyben.
Az igazi nő érzékeny és gondoskodó. Muszáj gondoskodónak lennie, mert ha a férfi nem tapasztalja meg, nem fogja gyermekei anyjának kérni.
Az igazi nő gyengédséget áraszt magából, mindig kedves és sohasem hatalmaskodó. Az igazi nő hagyja, hogy nőként kezeljék, hagyja, hogy vigyázzanak rá.
Az igazi nő tiszteli a férfit és felnéz rá.
Az igazi nő tanul a férfitól, de hagyja, hogy a férfi is tanuljon tőle.
Az igazi nő ápolt és mindig odafigyel magára.
Az igazi nő választottjára és nem más férfira fecsérli figyelmét.
A nőnek figyelni kell a férfira, akkor is, ha a téma nem áll hozzá közel, mert a férfinak rendíthetetlen figyelemre van szüksége.
Az igazi nő melegséget áraszt magából és melegséges környezetet alakít ki maga körül, olyat ahova a harcos férfi egy nehéz nap után megpihenhet.
Támogatnia kell a férfit és kiállni mellette, de mindenféleképpen őszintén felhívni a figyelmét arra, ha valamiben hibázik.
A nő a pillére a férfinak, a nő megnyugvás, amiért cserébe a férfi biztonságot nyújt. A nők gyakran elfelejtenek nők lenni és azzal próbálják meg a férfiakat maguk mellett tartani, hogy olyanná akarnak válni mint ők.
De sosem szabad elfelejteni, hogy a férfinak nőre van szüksége és nőnek lenni sokkal nehezebb a mai világban, mint a férfiakkal egyformává válni. Azért mert nem leszünk férfiak, még ugyanolyan egyenrangúak vagyunk velük.
Az igazi nővel mindenről lehet beszélni, az igazi nő megértő, kompromisszumokra képes, hűséges, őszinte, igazán szerelmes, humoros, mosolygós, kedves, bájos, szeretnivaló.
Az igazi nő vonzó. Mágnesként vonzza magához a férfiakat.

Az igazi nő kiszámíthatatlan. Sosem lehet tudni, hogy mit miért tesz, vagy nem tesz.

Az igazi nő izgalmas.

Az igazi nő nem verseng a férfiakkal. Annyira okos, hogy nem áll le folyton férfi módon vitatkozni. Tudja, hogy eljön az ő ideje, mert mindig eljön.
Az igazi nő szabad, bármilyen kötöttségekben él is, és a férfit is szabadnak szereti.

Az igazi nő titokzatos. ösztönösen tudja, hogyan kell szeretnie, hogy össze ne törje az álmokat.

Az igazi nő olyan erős, hogy nyugodtan elgyengülhet, megmutathatja, hogy törékeny.
Az igazi nő hagyja, hogy a férfi igazi férfi lehessen, mert tudja, hogy két tökéletes ellentétes nemű alkothat tökéletes párost.

Az igazi nőnek nagy örömet jelent, hogy nőnek született.

Az igazi nő feltétel nélkül tud szeretni.
Az igazi nő maga a szerelem."

SEGÍTSÉG!! Csak én látom ezt ennyire vérlázítónak? 

Talán valami semlegnemű perszóna az, aki nem tiszteli minden esetben az ellenkező nemet, vagy éppen adódik egy rossz pillanata?? Hisz a lista alapján az igazi nő mindig kedves. 
Itt leírtam  néhány szituációt, amikor például kifejezetten nem tudok se tiszteletteljes, se bűbáj lenni.

o-angry-facebook.jpg

Basszus, eskü, nálam van, hogy elgurul a gyógyszer.... és olyankor nem biztos, hogy kedves vagyok. Innentől kezdve hamis nő lennék? 

Lóf@szt! Ugyanolyan igazi nő vagyok, igazi érzésekkel, amik néha szélsőségesek.
(Na jó, nálam gyakran azok, de lehet,  hogy ettől még inkább nő vagyok, nem pedig egy konzervált, 24 órás halovány mosolyt az arcán hordozó porcelánbaba.)

- Azt is megtudjuk, ugye, hogy az igazi nő mindig odafigyel magára. Nyilván teljes sminkben és kiskosztümben is alszik és sose volt még kócos. Talán WC-re se jár, mert az ugye alapból nem túl elegáns.

tumblr_mulf812rmo1sqgmn3o1_1280.jpg

Távol álljon tőlem az igénytelenség, de azért bocsásson már meg a világ, ha van, hogy szétcsúszom. Ugyanúgy nőnek érzem magam fésülködés előtt, otthon, cicanaciban és egy szál trikóban is.
Sőt, fenntartom magamnak a jogot, hogy nőként is megendhessem magamnak, hogy ne legyek minden pillanatomban partyképes. 

Persze, javítsatok ki, lehet, hogy én vagyok a suttyó. De bevallom, megesik, hogy néha tréning-atyában megyek el bevásárolni... (halkan jegyzem meg, az is qrvajól áll. :D )

original_1.jpg

- Mágnesként vonzza magához a férfiakat... MINDET?? Az összes fajtát?? Hogy? És minek?
Szegény párom, lenne ám a pácban, ha egyfolytában csak mágnes-üzemmódban lennék. Biztos frászt kapna tőle. (Vagy végkimerültségben elhullana :D )

Lehet, hogy én vagyok a fap*na, de eszem ágában sincs minden fickót mágnesként vonzani. Még ha nem lenne pasim is szeretném megtartani magamnak a szelektálás privilégiumát. 

Lehetnék kérem igazi nő akkor is, ha nem vonzom az összes kétlábút, akinek farka van, mágnesként?? Grrrrrr.

- A következő, ami szintén kiderül, hogy újfent nem vagyok igazi nő, mert velem NEM lehet mindenről beszélgetni. Pffff... műveletlen egy ribi vagyok.
Mert bevallom, keveset tudok az autókról, nem rajongom a fociért, nem ismerem a legmenőbb szivarmárkákat, hülye vagyok az atomfizikához és az akciófilmekkel például ki lehetne kergetni a világból. 

f94556537e51863d9fee6f3219e9e5c6.jpg

Továbbmegyek, nem csak hogy nem értek ezekhez, nem is akarok ezekről beszélgetni! Szimplán nem érdekel.
De attól még nő vagyok, szerintem még igazi is. Vagy lehet, hogy pont ezért.

Tudok egyébként okosan bólogatni és bizonyítottan a világ egyik legjobb hallgatósága vagyok, de nem hinném, hogy MINDENRŐL kell, hogy tudjak beszélgetni. Sőt, nem is hiszem, hogy bele kéne ártanom az orrom néhány szélsőségesen fiús témába...

Én sem fárasztom a pasimat a gél-manikűr legújabb innovációival, a magassarkú viselés kihívásaival, de még a botrányosan egészséges bio-sütim receptjével sem. 

4670-woman-sunglasses-lipstick-nailpolish.jpg

- Az igazi nő kiszámíthatatlan.
Tényleg? És ez mégis kinek jó?? Én fiatalabb koromban olyan kiszámíthatatlan voltam, hogy még magamat is napjában többször megleptem. De arra határozottan emlékszem, hogy az akkori partnerem ezt baromira nem értékelte. Soha nem tudta, hogy számíthat-e rám, soha nem érezte magát biztonságban és nem mert alapozni a kapcsolatunkra. Pedig megtehette volna - én legalábbis úgy éreztem belülről (általában, amikor épp nem vesztem el a saját kiszámíthatatlanságom káoszában) -, mégsem merte. 

Tegye már fel a kezét, aki hosszú távon élvezi a kiszámíthatatlan nőket!
Én elhiszem, hogy izgalmas, ami tök jó dolog egy szerető esetében, de amikor a gyerekeid anyjáról van szó, nem árt, ha biztos lehetsz legalább abban, hogy hazajön. 
Vagy abban, hogy ha Te hazamész, nem áll neki tányérokat hajigálni Hozzád, nem kezd el más nyelven beszélni, vagy épp veszekedni olyan dolgokért, ami tegnap még jó volt. 

- És ami még ide tartozik, és szintén megtudjuk ebből a brilliáns listából, hogy az igazi nő hűséges, őszinte, igazán szerelmes, humoros, mosolygós, kedves, bájos, szeretnivaló.

Hát a jóédesanyukáját a szerzőnek! (Bocsánat, ez kicsúszott. Máris nem vagyok bájos.)

Vallomás következik, egy igazi nő tollából: 

- Vannak napok, amikor kegyesen ugyan, de hazudok. Például azt mondom az anyósomnak, hogy ízlik a főztje, mert tudom, hogy milyen nagy szeretettel készítette és nem akarom megbántani. Vagy egy ismerősömnek, hogy gyönyörű a 3 napos újszülöttje, esetleg a Kedvesemnek, hogy nem bánom, hogy otthon maradunk a hétvégére.

- Megesik az is, hogy nem egyformán vagyok "igazán szerelmes". Mert vannak, mintanagyágyú időszakok, felhők felett lebegés és van a kiegyensúlyozottabb, nyugodt periódus.
És amilyen égetnivaló boszorkány vagyok, ezeket éreztetem is. Nem lihegek a Nagy Ő nyakába minden áldott nap ugyanazzal a hévvel. 
Csoda, hogy még nem rohadtam meg egyedül valami sötét veremben... hát nő az ilyen, kérem?  

- Humoros vagyok, igen. Aki ismer, tudja, hogy gyakran szarkasztikus is. Bizony, fekete a humorom. Nos, ez van, akinek bejön, s van, aki a pokolra kívánná. 
Ennek ellenére nem leszek soha az az édesen vihorászó, gyöngykacajú kis tündérke, aki minden társaságban pontosan tudja, mikor kell a tágra meredt szemekkel csodálkozásból a "felkacagok" gombot megnyomni. 

- Vannak pillanatok, amikor nem vagyok mosolygós, de még csak bájos sem. Pedig igazán imádom az életet, szeretek nőnek lenni és a nőies viselkedés sem áll távol tőlem. Mégis megesik, hogy komor leszek, ha szomorú dolgokkal találkozom. Megesik az is, hogy mérges, csalódott, vagy akár felbőszült legyek.
Azt hiszem, ez cseppet sem bájos, mégis nő vagyok tőle. 

Hiszen olyan erős érzelmek uralkodnak bennem, amilyenek talán csak egy nőnek adatnak meg. Bármi történik velem, azt magas fordulatszámon élem meg, és bizony nem csak bájos dolgok jönnek szembe az életben. 

- Azt írja a lista, hogy legyek szeretnivaló. 
Tudja mit, kedves Listaíró! Nem leszek az.

Engedtessék meg, hogy szimplán csak önmagam legyek és szerethessen az, akinek ez pont így jó. 

Össze tudnék én is írni egy szeretnivaló mintapéldányt magamnak én is... és benne lenne még egy csomó minden, a házitündértől kezdve az állandóan gyönyörűig minden. 

De a valóság soha nem ilyen. 

Hiszem, hogy nem kell akarnunk "szeretnivalónak" lenni.

happy1.jpg

Kell, hogy boldogok legyünk, önazonosak legyünk, felszabadultak legyünk, szeressük az életet és önmagunkat, s így meg fogjuk találni azt a férfit, aki pontosan így szeret minket. 

Hozzátartozik az igazsághoz, hogy a fenti lista úgy terjed a neten, mint a XIV. században a pestis.

Írd meg kommentben, Te mennyire értesz egyet vele! 
Neked is vannak olyan gyengébb pillanataid, mint nekem? 
Én lennék az egyetlen, aki nem óhajt megfelelni ennyi elvárásnak? 

Ha van olyan pont, ami Téged is kiborít, melyik az? 
És mi az, amitől szerinted tényleg "igazi" egy nő? 

Írd meg a véleményed, nagyon érdekel mások mit gondolnak erről! :) 

Ha szerinted is képtelenség ennyi pontnak megfelelni, mégis igazi nőnek érzed magad, csatlakozz a Hétköznapi Hősnők közösségéhez! 

Nézd meg a Hétköznapi Hősnők videóit a YouTube-on: 

https://www.youtube.com/channel/UCq_cOkQ_n40yTEjb-C7zhew

Benne vagy egy izgalmas kihívásban? Csatlakozz az 50 hét - 50 új szokás csoporthoz itt: 
 https://www.facebook.com/groups/50.het.50.uj.szokas/

Ha szívesen megosztanád velünk a véleményed, vagy bármilyen kérdésed van, bátran kommentelj, vagy írj nekünk a hetkoznapihosnok.official@gmail.com email címre. Várjuk szeretettel az üzeneted! :) 

Tarts velünk és válj a saját életed Hősnőjévé! :)

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hetkoznapihosnok.blog.hu/api/trackback/id/tr828711308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása