Példaképek, nem csak nőknek.

Hétköznapi Hősnők

Több tízezer embert inspirál - és nem csak lakberendezésre

Csorba Anita, a legnépszerűbb tértervező sikerének titka

2016. május 19. - Hétköznapi Hősnők

Neked is leesik az állad egy brilliáns ízléssel berendezett lakás láttán? 
Te is kellemes irigységgel vegyült elismeréssel nézed azokat, akik saját kezűleg képesek gyakorlatilag bármiből valami lenyűgözőt alkotni? 
S szerinted is a karrier leggyönyörűbb csúcsa az, amikor valaki abban tud kiemelkedőt alkotni, ami az igazi szenvedélye, a szívügye? 

Nos, ha csak egyetlen kérdésre is igennel válaszoltál, az alábbi riport biztos, hogy Neked szól. Egy olyan Hősnővel beszélgetek ugyanis, aki mind a három fenti kritériumot kipipálta, sőt, még ennél sokkal többet! 

A most következő interjút meleg szívvel ajánlom mindenkinek, akinek szüksége van egy kis inspirációra. Nem csak lakberendezés témában, hanem életvezetésben, kitartásban és példamutatásban is. 

photo.jpg

Ismerd meg Csorba Anita tértervezőt, a magyarországi online közösség egyik legmeghatározóbb szereplőjét. 
Anita social media jelenléte már a legbefolyásosabbnak titulált vállalkozónőkével vetekszik, Facebook oldalán 160.000-en, YouTube csatornáján 58.000-en, Instagram-ján pedig 20.000-en követik. 

Hogyan építette fel színes, vidám és fantasztikusan inspiráló birodalmát, mi a célja vele és hova tart? - kiderül a lenti interjúból! ⇓

HH.: Mielőtt lakberendező lettél, mivel foglalkoztál?

CsA.: Én már kreativitással születtem.
Általános iskolában az agyagozó hobbyszakkörrel indult az egész, aztán folytatódott a gimiben, mégpedig a szénnel rajzolással. Ezt már komolyabban csináltam, jellemzően nyakig fekete voltam folyamatosan. Aztán érettségi után szinte egyenes út vezetett egy festő iskolába, ahol teljesen elvarázsolt az olajfestés. Már akkor lehetőségem nyílt megmutatni kreativitásomat a közönségnek, hisz minden évben önálló kiállítást is rendeztem. A terpentin illata azóta is lenyűgöz, csak időközben más terepen élem ki alkotószenvedélyem.

HH.: Mik voltak a kedvenc témáid, miket festettél? 

CsA.: Leginkább állatokat. Legkedvesebb témáim a háziállatok voltak, pulykák, malacok, kacsák, stb... Annyira szeretem őket, hogy azóta vegetáriánus is lettem. Az ember csak nem eszi meg a múzsáját, igaz? :) 

HH.: Hogyan lett aztán Csorba Anita festőművészből tértervező? 

A festészettel párhuzamosan a Műszaki Egyetem építész karára jártam. S ha két párhuzamos tanulmány nem lett volna elég, közben világra hoztam két csodás gyermeket is. Ők 2-3 évesek voltak akkor, amikor lediplomáztam.

Aztán amikor ők kicsik voltak, elkezdtem egy meseblogot írni, akkor barátkoztam meg a bloggal, mint publikációs eszközzel. Később költözni készült a család, s én elkezdtem lakberendezési inspirációkat gyűjteni, amiket a már megismert és kitapasztalt felületen, blog formájában közkinccsé is tettem. 

Ez 2010. április 17-én volt, s az indulást gyors sikeres követték. Az olvasók imádták a lakberendezési ötleteket, s a Facebook 2012-es berobbanásával egy szuper és egyre növekvő közösség is épült az inspirációk köré. ke_p_001.pngHH.: Miben látod a Facebook-os közösséged gyors sikerének okát? 

CsA.: Abban, hogy nem csak megmutattam, milyen kiegészítőket, használati tárgyakat tudnak az olvasóim létrehozni, hanem folyamatosan bátorítottam őket arra, hogy próbálják is ki ezeket az ötleteket. Szerintem nem is a végeredmény a fontos, hanem maga az alkotás folymata. 

A kreativitás számos olyan készséget fejleszt, amiket az élet más terültein is kiválóan lehet használni.

HH.: Mennyit foglalkoztál akkoriban az oldaddal? 

CsA.: Nagyon sok munkát tettem bele! Az első 2-3 évben napi 6-8-10 órát, folyamatosan. Nehéz volt és igen, nagy feladat, hisz rengeteg mindenhez kellett legalább egy kicsit érteni. 

Hisz lehetsz Te a világ legjobb festője, ha nem látja senki a képeidet. Meg kell mutatnod magadat.

Tehát nem elég jó tartalmakat írni, elérhetővé is kell tenni őket. Ehhez számos olyan képességet kellett elsajátítanom, amik előtte teljesen idegenek voltak. 

HH.: Mi vonzott leginkább a blogolás, az alkotás és a social media ezen igen különleges egyvelegében?

CsA.: Nagyon szeretek inspirálni, engem ez éltet. A legkedvesebb visszacsatolás a munkámra, ha egy cikkem nyomán akár csak három ember is kedvet kap a dologhoz.

Ezen kívül az önképzés. Amibe sokan talán bele se gondolnak, de a blogolás folyamatos fejlődést igényel. És én imádtam a szakirodalmat bújni, oktatási intézményekben fejlődni és fejleszteni. 

HH.: Miből érezted, hogy ez a Te utad? 

CsA.: Az elejétől kezdve tudtam. Egy nagyon erős és határozott érzés volt, ami azt súgta, hogy megtaláltam a helyem.

HH.: Éreztél-e mégis bármilyen bizonytalanságot? 

CsA.: Ez azért érdekes kérdés, mert 6 évvel ezelőtt teljesen mást jelentett a blog, mint ma.
Nem bizonytalanságnak neveznén, de b
átornak kell lenni.
Pl. 1 évvel ezelőtt, mikor elkezdtem videózni, nagyon féltem. Hisz v
ideón sokkal többet adsz ki magadból, mint írásban.

És Magyarországon én voltam az első, aki belevágott a videókészítésbe, DIY (do it yourself / csináld magad) témában. S ez akkor roppant kockázatos volt. Mindent vagy semmit. Hisz az olvasóim szerettek, de pontosan az írásaimon keresztül. Nem tudhattam, hogyan sül el, ha elkezdek videózni.

De hiszem azt, hogy vállalkozóként 2-3 évente eljön ez a pont az életedben, hogy változtatni, lépni, fejlődni kell. És ilyenkor bizony fontos a rugalmasság. Úgyhogy én is belevágtam. 

maxresdefault-2.jpg

HH.: És akkor indult az Inspirációk Csorba Anitától YouTube csatorna.

CsA.: Igen! :) És szerencsére jól sikerültek a videók, s minden várakozásomat felülmúlta a fogadtatás. Sőt, a Youtube közössége egy extra szuper élmény, annyira kedvesek, nagyon befogadók az ottani fiatalok. 

Én azóta se, se online, se offline közegben nem tapasztaltam ennyi pozitívumot, mint a videós csatornámon. Egy-egy kisfilm alatt akár 1000 pozitív komment, mintha valami tündérországba csöppennél.
Szinte mindenhol máshol marják egymást az emberek. Itt nem. Ezért nagyon s
zerencsésnek érzem magam, hogy hozzájuk csatlakozhattam.

Itt szeretném saját meggyőződésemet hozzáfűzni, miszerint ebben a "szerencsében" Anita személyiségének nagyon nagy szerepe van.

Végtelenül kedves lénye szinte tündérport hint az egész beszélgetésünkre, és végig azt érzem, hogy egy olyan nővel ülök egy asztalnál, aki révbe ért. Sugárzik belőle a melegség, ragyog, s ez nem csak külső szépségének, hanem belső értékeinek is betudható. Tisztaszívű, nyílt, őszinte, emellett elszánt és kitartó... lenyűgöző és tényleg magával ragadó személyiség.

Naná, hogy nem véletlen - de még csak nem is szerencse - ez az óriás követőtábor! :)

HH.: Vállalkozó nőként szinte evidens a kérdés: Mennyire támogat a családod, a környezeted a munkádban?

CsA.: Szerintem csak akkor lehetsz sikeres, ha támogatnak. Anélkül egyszerűen nem megy.
Nagyon nehéz az út, sőt, anyagilag az elején egyáltalán nem éri meg. Hosszú az idő, amíg csak teszed, teszed bele a rengeteg munkát anélkül, hogy ki tudnál venni belőle valamit.

Ezenkívül pont az újrakezdések (mint pl. a videó) miatt is szükség van a segítségre.
De a férjem nagyon támogató, mindenben mellettem áll.

HH.: Micsoda jó példák vagytok, tehát igenis lehet jó kapcsolatban élni, alá- és fölérendeltség nélkül!

CsA.: Igen, sőt, én pont azt gondolom, hogy ez egy nagyon férfias dolog tőle, hogy támogat és hagyja, hogy én kibontakozzak. Hisz csak úgy tud működni a család, ha támogatjuk egymást abban, amiben a másik tehetséges. Nekem is nagyon fontos, hogy ő is megtalálja a saját egyensúlyát.

Szerintem kifejezetten férfias dolog, ha a férj támogatja a feleségét.

Pont ez mutatja, hogy ő milyen erős. 

HH.: Számtalan blog indul az útjára, mégis csak nagyon kevésből lesz olyan sikeres birodalom, mint amilyet Te építettél. Mi az, amiben Te más vagy/voltál, mint a többiek? 

CsA.: Korábban számos bloggertalálkozón jártam, és sokat beszélgettem másokkal. A különbséget abban látom, hogy én voltam az egyetlen, aki azt mondta, hogy én ebből akarok megélni!

Hittem benne és követtem az elhatározásomat.

Aztán szépen lassan beérett a munka, s jöttek is az első szponzorációs cikkek, megkeresések, ügynökségek.

HH.: Hogyan tudtad megőrizni a hitelességedet, s azt, hogy a mai napig egyáltalán nem "reklámszagúak" a csatornáid? 

CsA.: Ennek két oka is van. Egyrészt mindig csak olyan terméket ajánlottam, amiket én magam is szívesen megvennék. Ezzel végig meg tudtam őrizni a hitelességemet.

Másrészt tudatosan nem mentem el a konkrét kereskedelem irányába. 

Még a blogolás előtt volt egy webshop-om, de az arra volt a legjobb, hogy ráébresztett, nem vagyok egy született kereskedő. Én az alkotás örömét szeretem és megmutatni másoknak, hogyan tudják ők is előcsalogatni a bennük bújkáló kreativitást.

Egyfajta önismeret az, hogy tudd, mit szeretsz csinálni.

HH.: Milyen kihívásokkal kellett megküzdened az út során? 

CsA.: A 2-3. év tájékán volt egy kifejezetten nehéz időszakom, amikor egyre több munkaórát igényelt az egész, de még nem jött annyi pénz, hogy segítséget tudjak igénybe venni, azaz felvegyek egy alkalmazottat.

Ezt a tevékenységet az ember ugye otthonról csinálja, ezért nagyon össze tud mosódni a magánélet és a munka, a család és a blog. Ezt én is megéltem. Egy szép napon arra ébredtem, hogy egy nagy katyvasz lett az egész, amit akkora fáradtsággal építgettem. Aztán rá kellett jönnöm, hogy az egyetlen megoldás, ha kibogozom. 

HH.: De jó, hogy erről beszélünk! Szerintem ez minden családos vállalkozónő nagy dilemmája, ugye a munka és a magánélet közti egyensúly. Nálad mi lett a megoldás? 

CsA.: Valóban nagyon nehéz elválasztani a kettőt egymástól.
De az egyetlen megoldás az, hogy muszáj az időt felosztani, magán- és vállalkozási időre. És a vállalkozási időt nagyon hatékonyan kell felhasználni. Precízen, pontosan, nem elkalandozva. 

csorbaanita_1426962865_29.jpg

HH.: Pedig a social media pont az a terület, amin nagyon könnyű elcsúszni... az ember hajlamos azt érezni, hogy állandóan jelen kell lenni. 

CsA.: Így van, a social media tényleg állandó készenlétet igényel.
De én ezt is nagyon tudatosan kezelem. Számos időhatékonysági könyvet olvasok és vállalkozásfejlesztési YouTube csatornákat követek, hogy ellessem a tényleg működő time-management trükköket.

Hisz az egész social media-nak az a lelke, hogy válaszolj mindenkinek, hogy kapcsolatban legyél. Egyszerűen nem teheted meg, hogy ne kommunikálj a közösséged tagjaival, ne válaszolj.

HH.: Többször említetted az önképzés fontosságát. Ilyen sűrű beosztás és sikerek mellett hogyan találsz még a tanulásra is időt? 

CsA.: Minden tervezés és szervezés kérdése.
Számomra tényleg nagyon fontos, hogy benne legyek a vérkeringésben, fejlesszem magam és naprakész tudással rendelkezzem. Ezért folyamatosan nemzetközi konferenciákra is járok, tavaly Rómában voltam, idén pedig Londonba készülök egy nagyszabású rendezvényre. 

Ezen kívül számos önfejlesztő videót nézek, bizony, a YouTube-on, például edzés közben. Én így töltődöm. :) 

HH.: Miért külföldről szeded össze a szükséges tudást? Ők előrébb járnak nálunk? 

CsA.: Külföldről inspirálódom, mert itthon az a baj, hogy mindenki félti azt, amit tud. Nem szívesen adjuk ki azt, ami a fejünkben van. Ezzel szemben Amerikában mindenki tudja, hogy minél több emberrel osztja meg a tudását, annál sikeresebb lesz.

STOP! Ezen a ponton egy nagyon érdekes jelenet történik!

Egyszercsak odalép egy fiatal fiú az asztalunkhoz, és szégyenlősen üdvözli Anitát. Elmeséli, hogy hosszú percek óta toporgott itt mögöttünk és gyűjtögette a bátorságot, hogy megszólítsa őt.
Aztán látva Anita végtelen kedvességét, fülig érő szájjal újságolja, mennyire szereti őt, s hogy mindig alig várja, hogy felszabaduljon egy kis szabadideje,  hogy megnézhessen egy újabb inspirációt tőle!

Csodálatos jelenet, a fiú arcán őszinte öröm, ölelés, s még egy dedikált kulcstartót is kap ajándékba. Percekig nem térünk utána magunkhoz, olyan megható. 

Nem (csak) azért, mert felismerték Anitát. Hanem azért, mert annyira jó érzés megtapasztalni, hogy létezik egy fiatal generáció, akinek nem a tunyaságon, a rosszaságon jár az esze, nem a valóságshow-k a legfontosabbak, nem gorombáskodnak, hanem alig várják a következő kreatív ötletet, hogy alkothassanak valamit!

Szuper irány, csak így tovább Anita!! Még százezer ilyen követőt kívánok Neked!!! ♥

HH.: Wow, ez óriási volt! Mennyire gyakori ez, s meg lehet egyáltalán szokni a rajongást?

CsA.: Furcsa érzés, de persze nagyon jól esik. Nem mindennapos, de megesik, hogy csillogó szemű fiatalok leszólítanak, elmondják, mennyire szeretik azt, amit csinálok, vagy kérnek egy közös fényképet.

Húúú, azért ez nagyon feltölt! Egy ilyen pillanattól 5 évre is elegendő energiát kapok. :) Felemelő érzés, hogy ilyen hatással lehetek az új generációra.

Azért, mert én tényleg hiszem, hogy értelmes időtöltést tudok ajándékozni a fiataloknak.

Akik, ha ezáltal csak egy kicsit is megőriznek kreativitásukból, akkor már megérte. Hisz ez az a képesség, amit remekül lehet hasznosítani, bármilyen korban.

Szeretném, ha a most felnövő generációból egy újfajta felnőtt közösség válna. Olyanok, akik képesek őszinte szeretettel egymáshoz fordulni, így, akár ismeretlenül is!

Ennél már csak az szuperebb visszajelzés, amikor elküldik, feltöltik a saját alkotásaikat! Az Instagramon például már több mint 470 alkotás van fenn, amiket a követőim saját kezűleg csináltak. Büszke vagyok rájuk! 

#azeninspiraciom


HH.: Honnan van mindig új ötlet a tarsolyodban? Nehéz kitalálni, mi legyen a következő inspiráció?

CsA.: Ezt kérdezték már tőlem, de képzeld, hogy az égadta világon semmi nehézséget nem okoz! Ha most kéne egy videót forgatni, azonnal tudnék!

(Nagyon nevetünk, ez egyszerűen elképesztő…)

HH.: Tényleg erre születtél!

CsA.: Igen. Olyan, mintha egy konyhakert lenne a fejemben, és éppen csak gyomlálgatni kéne, mert még mindig csak a legszebb gyümölcsöket és zöldségeket szedtem le, s folyamatosan, egyre csak nőnek az újak. 

HH.: Mielőtt leforgatsz egy videót, azért kipróbálod előre, amit készítesz?

CsA.: Nem! Élőben csinálom a dolgokat, szerencsére van kézügyességem. Ezt kaptam az égtől. Persze előfordult már, hogy valami nem sikerült, de tényleg nagyon ritkán.

(Leesett az állam. Nekem, aki egy igazi kreatív-analfabéta vagyok, ez olyan, mintha Anita minimum repülni tudna :)) )

maxresdefault-1.jpg

Ha teret adnál Te is a Benned bújkáló kreativitásnak, katt a képre, s nézd meg Anita videóit! 

HH.: Kijelenthetjük, hogy kifejezetten sikeres vagy. Azt csinálod, amit szeretsz, rengetegen követnek és szerintem sok kezdő/haladó vállalkozó odaadná a fele királyságát, ha már ott tarthatna, ahol Te. Mégis milyen kihívásokkal, nehézségekkel kell még Neked megküzdeni?

CsA.: Nagyon magas elvárásaim vannak magammal szemben. Minden egyes videóra felkészülök, mentálisan is ráhangolódom, s igyekszem hibátlanul teljesíteni.

Nem egyszerű az, hogy te vagy a színész, a rendező, a fénytechnikus, a hangtechnikus, te rendezed be a helyszínt, te vagy a kreatív igazgató, te vagy a stylist… Épp csak a kamerát nem én fogom, de még arra vonatkozóan is adok utasításokat, mert pontosan tudom, hogy mit szeretnék látni a végén.

Ezen kívül a folyamatos fejlődés, problémák megoldása és az időmenedzsment is kihívást jelent. Hiszem, hogy mindig van feljebb. Ezért újabban például beszédtechnika tanárhoz járok és előadástechnikai órákat is veszek. 

(Le a kalappal! Nos, ilyen az, amikor valaki nem dől hátra, hanem folyamatosan a fejlődési lehetőséget keresi. Csodálatos és követendő példa! )

HH.: Mindig is vállalkozóként dolgoztál?

CsA.: Szinte igen. Azt gondolom, erre születni kell. Ha 30-35 éves korodig alkalmazottként működsz, és nincs ezzel komolyabb bajod, valószínűleg nem egy született vállalkozó vagy.
De ez nem baj! Lehet, hogy te egy nagy szervezet részeként tudsz igazán hatékony lenni.

Aki arra hivatott, hogy vállalkozó legyen, azt érzi. Egyszerűen fojtogatja az alkalmazotti viszony és annak keretei. 

HH.: S szerinted mitől lesz egy vállalkozó(nő) sikeres? 

CsA.: A jó vállalkozó egyik alapfeltétele az önmotiválás képessége. Hosszú távon kell ezt fenntartani, évekre előre látni, hinni és kitartani. Ha valakiben nincs meg ez a képesség, abból nem lesz jó vállalkozó.

HH.: Mit tanácsolsz azoknak a nőknek, akiknek van egy álmuk, s most állnak döntés, válaszút előtt? Alkalmazotti lét vagy saját vállalkozás? Hogyan induljanak a megvalósítás útján? 

CsA.: Minél hamarabb kezdjék el!!! Ha valakinek van egy álma, a legfontosabb, hogy valósítsa meg. Álljon neki.

Ha olyan helyzetben van, hogy kell még dolgoznia mellette, semmi baj. Miután végzett a főállásában,  jöhet a második műszak. Olyan világban élünk, ami nem zárul már be este 6-kor. Ott az internet, lehet önfejleszteni, tanulni, akár éjfélig, éjjel 2-ig.

Ez idő alatt fel lehet építeni egy saját vállalkozást, ami idővel kiválthatja majd az állását.

Ha viszont valaki nem akarja meghozni ezt az áldozatot, azzal sincs semmi baj. Ő egyszerűen nem született vállalkozónak. De nagyon fontos, hogy egyik sem alsóbb vagy felsőbb rendű a másiknál.

Az a lényeg, ki hol érzi jól magát, hol tud kibontakozni. Nem kell ahhoz vállalkozónak lenni, hogy valaki megváltsa a világot, csak találja meg azt a szervezetet, ahol ő a legjobbat tudja kihozni magából.

A legfőbb dolog tehát, hogy merj az érzéseidre hallgatni. Mire van szükséged, mi a jó Neked, miben tudod a legjobbat kihozni magadból.

HH.: Ha valakinek a szájából ez igazán hitelesen hangzik, az Te vagy. Nagyon szépen köszönöm a beszélgetést és további nagyon sok sikert kívánok!

Csorba Anita személyisége, karrierje és alkotásai is csodálatos példa lehet mindannyiunk számára! Kitartással, kreativitással, rengeteg tanulással és szorgalommal Te is elérheted, amit szeretnél!
Csak állj neki, cselekedj - pont úgy, ahogy Anita is tanácsolja. :) 

Íme néhány inspiráló alkotása. Forrás: Instagram/csorbaanita

FELHÍVÁS! 
Ki az sikeres nő, akiről szívesen olvasnál hasonló interjút itt, a Hétköznapi Hősnők éteri hasábjain? 
Ismersz olyan hölgyet, akit szerinted érdemes PÉLDAKÉPül választani?
Aki munkásságával maradandót alkot, innovál, értéket teremt és ezzel meghatározó, pozitív hatást gyakorol a környezetére, mások életére?

Írd meg kommentben, itt a cikk alatt, kiről olvasnál szívesen!
Várjuk ötleteidet, írd meg, ki a TE Hétköznapi Hősnőd! :)

Ha tetszett a bejegyzés és szívesen olvasnál még sikeres nőkről, nyomj egy tetsziket ide: 

Nézd meg a Hétköznapi Hősnők videóit a YouTube-on: 
https://www.youtube.com/channel/UCq_cOkQ_n40yTEjb-C7zhew

Benne vagy egy izgalmas kihívásban? Csatlakozz az 50 hét - 50 új szokás csoporthoz itt: 
https://www.facebook.com/groups/50.het.50.uj.szokas/

Tarts velünk és válj a saját életed Hősnőjévé! :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hetkoznapihosnok.blog.hu/api/trackback/id/tr528732790

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása