Példaképek, nem csak nőknek.

Hétköznapi Hősnők

Pozitív gondolkodás - a siker legfontosabb titka

3 + 1 tipp, hogyan állj neki

2016. május 03. - Hétköznapi Hősnők

photo-1427088625471-da8a7193afd3.jpg

A sikeres emberek pozitívan gondolkodnak.  

A történelem számos alkalommal bebizonyította, hogy az életben azok lesznek a legsikeresebbek, akik elsajátították és gyakorolják az optimista életszemléletet - vagy azzal születtek és nem felejtették el.

Ha sikerül negatív gondolataidat pozitívakra cserélni, az az életed számos területét képes a feje tetejére állítani - természetesen pozitív értelemben.
Legyen szó az egészségedről, a párkapcsolatodról, a vállalkozásodról, vagy bármilyen irányú útkeresésről, a következetesen pozitív gondolkodás meghozhatja számodra a rég várt áttörést.

Persze sokan csak legyintenek erre a pozitív gondolkodós - agymosós - ezoizé - humbukra, hisz az, hogy mi zajlik a fejünkön belül, elég megfoghatatlannak tűnő dolog. Mások meg azzal takaróznak, hogy 'de hisz nem mi döntjük el, hogy mire gondolunk, hogyan cserélgethetnénk már kedvünkre a gondolatainkat.'

Nekik üzenem:
- Gondolj egy gyönyörű, fehér homokos, pálmafákkal övezett, mesés kis szigetre!

Na? Mire gondolsz? Sőt, mit látsz magad előtt? 
Csak nem egy gyönyörű, fehér homokos, pálmafákkal övezett, mesés kis szigetet? :)

Ugye, megy ez. Ha én, innen az éterből meg tudom mondani, hogy mire gondolj, sőt azt is, hogy mit láss magad előtt, akkor hidd el, Neked is menni fog.

barn_t_s_1.jpg

Gyakorlásnak íme 3 + 1 tipp, hogyan válj Te is pozitív gondolkodóvá:

1. Légy hálás!

Ez a pozitivitás felé vezető út egyik legelső lépcsője. Fejezd ki a háládat, ideális esetben szóban, írásban és gondolatban is.

Mi mindenért lehetsz hálás?

Engedd meg, hogy néhány saját példát mondjak erre, én hogyan csinálom:

-   Esténként végiggondolom a napomat, aztán megfogalmazom magamban, mi mindennek örültem aznap. Ez lehet csak a napsütés, egy nagy nevetés, egy jóleső edzés, vagy egy finom étel is.

- Aztán körülnézek az életemben és elmondom, mi mindenem van már, mennyi mindent tapasztalhattam, s hogy milyen hálás vagyok ezekért. Legyen ez élmény, tárgyi vagy anyagi dolog, megköszönöm.

- Különösen nagy hangsúlyt élvez az egészségem. Vannak napok, amikor egy-egy szervemnek, vagy testrészemnek külön hálás vagyok, hogy tökéletesen működnek. Bolondságnak hangzik, tudom, de egyszerűen nem hiszem, hogy elromlana valami, amire ilyen szeretetteljesen és hálásan gondolok

- Amikor megismerkedem egy új, kedves személlyel - akár privát, akár üzleti területen - , akkor hálát adok azért is, hogy találkozhattam vele. Ez az emberi kapcsolataimat egész más minőségbe emeli. 

- Ha időt tölthetek a barátnőimmel, a családommal, vagy a kedvesemmel, azért is hálát adok. 

- A legfontosabb dolgokat a naptáramban vezetem, így minden nap alján egy kisebb hála-napló található. Év végén igazán szívmelengető időtöltés végigolvasgatni, mennyi apró öröm ért az elmúlt 365 napban. :)

grateful-woman-660x330_1.jpg

Hálát adni nálam egy kis szertartás, minden napom végén. Nem sok idő, semmilyen erőfeszítést nem igényel, mégis felemelő érzés. Mennyivel jobb így lefeküdni, mintha híradót vagy egy akciófilmet néznék elalvás előtt…

A hála érzése szeretettel tölt el. És ahol a szeretet érzése dominál, ott nagyon nehezen kap helyet a negatív gondolkodás.

25990-woman-open-arms-1200_1200w_tn.jpg

2. Légy adakozó!

A negatív érzések sokszor abban gyökereznek, hogy az élet negatív oldalára fókuszálsz. Sokszor azzal foglalkozunk, mink nincs, ahelyett, hogy ráébrednénk, mi mindenünk van, mennyi mindenre képesek vagyunk.

Egy instant megoldás erre, ha rendszeresen ADSZ. Csak úgy, feltétel és fizetség nélkül.

Mit adhatsz?

- Oszd meg a képességeidet másokkal.
Taníts, nyújts segítséget, adj tanácsod olyan dolgokban, amikhez Te értesz, másnak pedig pont szüksége lehet rá. Fontos, hogy mindezt ne érdekből, hanem szívből tedd és ne várj érte cserébe ellenszolgáltatást.

- Tegyél szivességet. Vigyázz egy barátnőd, vagy rokonod gyermekére, hallgass végig valakit türelmesen, akinek pont erre van szüksége, lepj meg valakit egy finom ebéddel - csak úgy -. Fuvarozd el valahova egy barátodat, ha neki nincs autója, mutass be egymásnak két ismerősödet, akik számára gyümölcsöző lehet az új kapcsolat, stb.

- Ha van rá lehetőséged (szinte mindenkinek van!), adj tárgyakat, adakozz.
Ruhákat, amiket már nem használsz, vagy Neked nem vált be annyira, adj tovább rászorulóknak, vagy olyan barátnődnek, akiről tudod, hogy örülne neki. Ugyanígy játékokat vagy könyveket is odaajándékozhatsz olyan családoknak, akiknek Nálad sokkal nagyobb szükségük van rá. 

Ne ragaszkodj a régi dolgaidhoz, tárgyi emlékekhez. Engedd el őket, hogy másoknak örömet szerezhess vele, Te pedig teret adj ezzel az újnak.

Adni százszor jobb, mint kapni. Ezt abban a pillanatban egészen biztosan Te is megtudod (megtudtad), amikor először adsz (adtál) teljesen önzetlenül. És mindig megerősítést nyer, amikor újra és újra megteszed.

photo-1451650645557-62193a7bed6a.jpg

3. Vizualizáld a sikert!

Ha elkezded használni vizualizációs képességeidet, azzal nagyon nagyot lépsz mind a pozitív gondolkodás, mind a sikereid felé.

A világ legsikeresebb emberei között számon tartott amerikai talk show királynő, Oprah Winfrey, a színész Will Smith, a világ legvagyonosabb golfozója, Tiger Woods és az akciófilmhősből lett kormányzó, Arnold Schwarzenegger is híresek arról, hogy a vizualizációs technika alkalmazásával vonzották be a vágyott dolgokat életükbe. Ha ők ezt teszik, és szemmel láthatóan nagyon is működik, Te miért ne csinálnád? 

Hogyan és mit vizualizálj? 

A legegyszerűbb, ha úgy kezded, hogy végiggondolod, majd leírod, pontosan mit szeretnél elérni. Milyen állapotba szeretnél eljutni, s mit változtatna az életeden, ha ez már meglenne.
Ezután hunyd be a szemed és képzeld, hogy mindazt, amit előtte leírtál, már elérted. Lásd magad előtt, hogy ott van minden, amire vágytál!

Majd add át magad azoknak az érzéseknek, amik elárasztanak a megvalósult vágyad hatására. Éld át teljes valóddal mindazt a pozitív változást, amit a valóra vált álmod hoz az életedbe. Inkább ebben fürdőzz, mint a problémákon, nem? Abba is nagyon bele tudunk merülni, pedig semmi értelme, csak rosszabb lesz tőle a helyzet.

Ehelyett ismételd el magadban többször, jelen időben, kijelentő módban azt állapotot, amire vágysz, mintha már meglenne.

shutterstock_153653219.jpg

Jajj, lehet, hogy ez már nagyon földöntúlina, meg spirinek hangzik, de egyáltalán nem az.
Ha már tudod, mit akarsz, próbáld ki! Ez egy olyan pozitív gyakorlat, ami nagyon sokat lendíthet az életeden. Elsőként a hangulatodon, a mentális állapotodon, a jövőképeden, majd - igen, bizony - a valós eredményeken is

Újabban egyre elterjedtebb az a módszer, amikor a pozitív vizualizáció mellé egyből egy negatívat párosítanak, mégpedig a megvalósult, vágyott állapot ellentétét.
Tehát miután elképzelted, milyen csodálatos érzés úszkálni megálmodott sikereidben, gondold végig, mi mindent veszítesz, ha nem éred el. Aouuu, én ezt kipróbáltam, igen bizarr - de motiváló agymenés volt.
A megfigyelések szerint elvileg pont ez a lényege: a negatív kontraszt szembeállítása a célokkal nagyobb teljesítményre ösztönöz.

A sikeres emberek szinte kivétel nélkül egyetértenek abban, hogy a célkitűzés és a vizualizáció az eredményesség nélkülözhetetlen eszközei. És amíg Te egy széles vigyorral az arcodon a valóra vált álmaidat vizualizálod, hidd el, negatív gondolatnak nem marad helye az elmédben.

1-make-a-list.jpg

+ 1. Kontrolláld a lélegzeted

Tudom, banálisan hangzik, de vajon hányszor jut ez eszedbe a mindennapok során, amikor eluralkodik rajtad a negativitás?
Valószínűleg szinte soha, hacsak pont nem áll ott melletted valaki, aki odasúgja, hogy "Szúúúúúszááá".

Egy mondás szerint, aki képes kontrollálni a lélegzetét, az képes kontrollálni az életét is.

Bizonyos szempontból ez így is van. Ha megpróbálsz visszaemlékezni a legutóbbi helyzetre, amikor elszakadt a cérna, biztos fel tudod idézni, milyen kapkodva vetted a levegőt. 
Legyen szó félelemről, erős stresszről, sírásról vagy veszekedésről, kábé egy ziháló csatalóvá változunk.

Ha megtanulod kontrollálni a lélegzetvételedet - és persze a kellő időben elő is kapod a fiókból a megszerzett tudást - az segít felismerni és megváltoztatni negatív érzéseidet, gondolataidat. 

Így indulj:

Keress pár nyugodt percet magadnak, vagy használd az ébredés utáni, illetve az elalvás előtti perceket a gyakorláshoz. Bár ez utóbbi könnyen alvásba fullad. :) 

Kezdd el figyelni a légzésedet! Kicsit le is lassíthatod. Vedd a levegőt az orrodon át és fújd ki a szádon.

Belégzéskor figyeld és érezd a levegőt, ahogy bekerül a testedbe és eljut a tüdődbe. Amikor tüdőd legmélyebb részeit is eltelíti oxigénnel, lassan kezdd el kifújni és engedd, hogy elhagyja a testedet.
S a levegővel együtt engedj ki minden létező feszültséget, izgatottságot, félelmet vagy aggályt is.
Add át a helyet a teljes nyugalomnak.

Megint hókuszpókusznak tűnik, de csak próbáld ki és figyeld meg, hogyan működik Nálad!

185520727_breathe.jpg
Ezután már csak annyi a dolgod, hogy a következő alkalommal, amikor elöntené a vörös köd az agyadat, tudatosítsd magadban ezt a helyzetet és kezdj el mélyen lélegezni.
Ez sokkal kíméletesebb módszer lenyugodni és tiszta fejjel sokkal könnyebben megtalálod a megoldást is.

Gondolataid minősége határozza meg életed minőségét.
Ha elhatároztad, hogy sikeres leszel, kezdd fejben! :) Minden éremnek két oldala van, és ha a pozitív gondolkodás mesterévé válsz, mindig a fényesebbiket fogod meglátni közülük.

 Ha tetszett a bejegyzés, barátkozzunk a Facebook-on is :) 

 Nézd meg a Hétköznapi Hősnők videóit a YouTube-on: 

Benne vagy egy izgalmas kihívásban? Csatlakozz az 50 hét - 50 új szokás csoporthoz itt: 
 https://www.facebook.com/groups/50.het.50.uj.szokas/

 Ha szívesen megosztanád velünk a véleményed, vagy bármilyen kérdésed van, bátran kommentelj, vagy írj nekünk  a hetkoznapihosnok.official@gmail.com email címre. Várjuk szeretettel az üzeneted! :) 

 

Tarts velünk és válj a saját életed Hősnőjévé! :)

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hetkoznapihosnok.blog.hu/api/trackback/id/tr708681836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.