Példaképek, nem csak nőknek.

Hétköznapi Hősnők

Így legyen olyan ékszered, amilyen senki másnak nincs!

A Joyjewel sztori - az öröm, a csillogás és az egyediség találkozása. Interjú egy igazi Hétköznapi Hősnővel :)

2017. január 30. - Hétköznapi Hősnők

Egy őszinte és nagyon inspiráló beszélgetés következik nőkről, nőknek. Üzletről, anyaságról, ékszerekről, egyensúlyról és kitartásról. Fogadd sok szeretettel :) 

Amikor Helgával időpontot egyeztetek, kiderül, hogy nagyon közel lakunk egymáshoz, így hamar el is vetjük az irodai találkozó ötletét, kávézzunk inkább egyet a törökbálinti Like Bistro-ban.

Napsütéses reggelen indulok útnak, és a Hősnő interjúk előtti szokásos kíváncsiság motoszkál bennem... mindig különleges alkalom olyan hölgyekkel beszélgetnem, akikkel tudom, hogy bizonyos szempontból nagyon is egy cipőben járunk. Ugyanis egy nőnek óriás kihívás a karrier és a magánélet közti egyensúly megtalálása - na de ne szaladjunk ennyire előre a témában, elmesélek mindent az elejétől. 

Ismerd meg Egervári Helga - és a Joyjewel ékszerek - történetét

Helga "lánykorában" (ahogy Anyukám szokta hívni a férjhez menetele előtti éveket) kifejezetten sikeresen menetelt előre a multik világában. Két nagy cég sorait is erősítette, például az ő nevéhez fűződik a Quelle (emlékszel még az óriás katalógusaikra? :) ) webshopjának és online jelenlétének kialakítása. 

De aztán jött a nagy szerelem, a házasság, és a boldog babavárás időszaka, s a nagyvállalati taposómalom helyét az anyaság örömei vették át az életében. 

Amikor a pici kicsit nagyobb lett, Helga úgy érezte, itt az idő, hogy megmutasson magából valamit, amit eddig még soha, mégpedig üzleti szinten. Így egy ismerősével megalapították közös projektjüket, "A mai nő" magazint.

A magazin indulása éles váltást és hatalmas pörgést jelentett az életében, amit eleinte kifejezetten élvezett. Majd a sors - és egy másik babavárás - közbeszólt:
Kolléganője várandós lett, s így egyértelművé vált, hogy ha a folytatás mellett dönt, Helgára szakad a magazin körüli összes teendő. 

És egyszerre lenni szerkesztőnek, marketingesnek, sales-esnek, s mindezek mellett anyának, nőnek és feleségnek is... egyértelműen túl sok lett volna. Így megszületett a döntés: Helga újra átevezett a multi világába.

De itt jön az első csavar. 

Annak ellenére, hogy egy fantasztikus tehetséggel és ambíciókkal megáldott szupernő ül velem szemben, kiderül, hogy: 

 Alapvetően anya típus vagyok, mindig is anyának éreztem magam.
Számomra ez a legelső és legfontosabb.  

Wow, ettől csak még kerekebbnek érzem az előttem kirajzolódó csodás személyiséget... De itt motoszkál bennem valami, s csak megkérdezem: 

H.H.: - Annyit hallottam már a multi világ keménységéről, szüntelen pörgéséről, a tervszámokról, a hierarchiáról, a személytelenségről - mondd, mi igaz ezekből?
S ha így van, hogyan lehet ezt egyeztetni az anyasággal? 

E.H.: - Hát ez az! Pont ezért is ülünk most itt, mert a multi világában egyáltalán nem akceptálták ezt. Egyszerűen - hiába a remek teljesítmény - nem fért bele, hogy én elsősorban anya és nő vagyok. A lehető legkevésbé volt rugalmas a munkaidőm, és ha közbejött mondjuk egy betegség vagy nem várt feladat a gyerkőc körül, minden borult a munkahelyemen. 

Így hiába tűnt olyan brilliánsnak az "A terv", mivel a munkahelyemen nem fogadták el mindazt, amivel az anyaság jár, jött a "B terv".

H.H.: - A "B terv", mint újra egy saját üzlet indítás. Tehát innen egyenes út vezetett a mostani vállalkozásodig? 

E.H.: - Á, az egyenes út általában nem az én utam :) Miért is ne lenne itt is egy csavar...

Szóval 6 éves volt a kislányom, amikor kitaláltuk, milyen jó lenne neki egy kistesó. 
Tudni kell hozzá, hogy én egyke vagyok, ezért azt mindig is egészen biztosan tudtam, hogy azt szeretném, az én csemetéimnek bizony legyen tesója. 

Azt nem tudtuk, mit fog hozni a viszonylag nagy korkülönbség, de óriás szeretetben vártuk a kisfiúnkat. És ma már elmondhatjuk, hogy azt a csodás összhangot, amiben gyermekeik élnek, remélni sem mertük.

H.H.: - Akkor immár négyesben éltetek boldogan, Te újra anyai főszerepedben. 

E.H.: - Hát persze, pár hónapig, aztán jött a hidegzuhany a csodálatos idillbe:
 Kiderült, hogy a kisfiam cukorbeteg. 

Onnantól kezdve egy új és nagyon nagy, gyakorlatilag 24 órás feladatot is kaptam. Hisz természetesen az én reszortom, hogy a pici egészséges táplálkozását biztosítsam, és állandó kontroll alatt tartsam a vércukorszintjét. 

H.H.: - Oh... el sem tudom képzelni, ez mekkora kihívás lehet. Pontosan mivel jár Nektek ez az élethelyzet?

E.H.: - Egy nagyon komoly és szigorú rendszert kellett kialakítanunk. Hisz napi 10x mérni kell a cukrát, igen, még éjszaka is többször fel kell kelni ezért. Napi 4x inzulinozni, valamint mindent mérni, amit eszik. Szó szerinte egy táblázat szerint éljük az életet. 

És persze ennek megfelelően kellett ovit is választanunk neki, ahol - bár az óvónők többsége segítőkész - a mai napig folyamatos egyeztetést igényel, hogy minden rendben menjen. Mind a táplálkozás, mint az inzulin beadása kihívást jelent, s van is olyan dada, aki ezt a felelősséget nem vállalja.
Persze ez plusz feladat nekem, de valahol megértem.

Emlékszem, hogyan kellett babakorában megküzdenem azzal az érzéssel, hogy meg kell őt szúrnom... :(
És az a rengeteg nem. Ezt most nem szabad megenni, ezt majd később, ezt neked nem lehet, stb.

Most már azért könnyebb, hogy picit nagyobb és szuper ügyesen kezeli ezeket a dolgokat. Nem sír már a szurik miatt, elfogadja, hogy ez a helyzet és mindent meg lehet vele beszélni. Sokszor már ő kérdezi: 
"Szabad ezt nekem ennem, vagy ez nem diétás?"

H.H.: - És Te még így is azt érezted, hogy van Benned lendület egy saját vállalkozás elindításához?

E.H.: - Határozottan igen! A körülmények hozták magukkal, hogy olyasmit keressek, amit otthonról is tudok csinálni, de azt egész pontosan éreztem, hogy mindenképpen akarok valamit, hogy ne "csak" a család és a háztartás legyen. 

414919_357001444360673_128915085_o.jpgEgervári Helga 

H.H.: - Mindig is ez volt a terv, vagy szó sincs róla, de egyszercsak előtört Belőled az ambíció?

E.H.: - Inkább az utóbbi, de másképp fogalmaznám. Ehhez egyszerűen ki kellett magamat ismerni.
Mert először azt hittem, hogy a család tökéletesen elég nekem.
Két gyermek, szerető férj, az otthonunkkal és az anyasággal kapcsolatos teendők... olyan kerek volt minden.
Aztán 1 év után úgy éreztem, másra is vágyom. 

Ezen a ponton megállapodunk abban, milyen csodálatos az, amikor valaki az anyaságban ki tud teljesedni.
Ahogy Helga fogalmaz: ők a valódi sikeres nők.

De ami a lényeg - és ebben is mélységesen egyetértünk -, az az egyensúly és a harmónia. 

Hisz az sem egészséges, ha valaki átesik a ló túloldalára és eltúlzottan a karrierjére koncentrál. Stressz, betegségek, depresszió, a nőiséghez kapcsolódó önbizalom csökkenése, sőt a férfihormonok mennyiségének megemelkedése a szervezetben - mind-mind olyan tünetek, amik kézenfogva járnak a felborult egyensúllyal egy nő életében.


H.H.:
- És ez nem csak a vállalkozó nőket, de az alkalmazott vezetőket is érinti, ugye? 

E.H.: - Igen. Sokan azt hiszik, a női vezetőknél az érzelmekkel van a probléma.
De ezt rengetegen félreértelmezik, s azt hiszik, attól lesznek jó vezetők, ha eltakarják az érzéseiket. Pedig a lényeg abban rejlik, hogy egy jó vezető nem eltakarja, hanem a helyükre tudja tenni az érzéseit. 

--------------
Helgával itt a női vezetők kihívásairól beszélgetünk egy kicsit.
- Vajon mennyire van helye egy nagyvállalati vagy multi környezetben a női érzelmi világnak?
- Vagy csak akkor leszünk jó vezetők, ha reggel 8-kor letesszük az érzéseinket, felveszünk egy kőkemény álarcot és este 6-kor vedlünk csak újra vissza, igazi nővé? 
- Neked mi a tapasztalatod? Mennyire nehéz egy nőnek elfogadtatni magát vezetőként?
Írd meg kommentben, nagyon kíváncsiak vagyunk a véleményedre!
--------------

H.H.: - És aztán hogyan jött a Joyjewel?

E.H.: - Az volt a kérdés, mi az, amit ebben az élethelyzetben fel tudok vállalni. A Mai nő után úgy éreztem, van bennem még egy saját dobásra erő, s szerencsére a férjem is támogatott ebben.
Így elkezdődött a kutatás, s az önismereti munka, nézzük, mi az, ami igazán vonz.

Gondolatban visszarepültem egész a gyerekkoromig, hogy rátaljak arra, ami mindig is érdekelt. És gyönyörűen jöttek elő az emlékek, nevettem is magamon, hogy Jéééé, mindig is egy kis szarka voltam. Rárepültem mindenre, ami csillogott. Ha bárkin megláttam egy szép ékszert, azonnal tudni, látni akartam, mi az, s hosszasan elmerültem a szépségben. Egyébként már látom, hogy a kislányom is megörökölte ezt. 

Szóval ez adta magát, innentől kezdve a következő kihívás az volt, mi az, ami különleges, mi az, ami még nincs. 

Aztán egy amerikai út során egy ismerős nyakában láttam meg egy ehhez hasonló ékszert. Aztán kiderült, hogy amit ott láttam, csak egy zárt rendszerben elérhető dolog, boltban nem is kapható. 

És ahogy elkezdtem kutatni, egyre inkább kialakult bennem, hogy pontosan azt a színességet, azt az életérzést, az a pezsgést szeretném átültetni a saját termékeimbe, amit Amerikában tapasztaltam - s ami Magyarországból egy kicsit hiányzik.

Így született meg a mai Joyjewel márka ötlete, ami nem csak ékszer, hanem egy életérzés.
Mindig meg lehet újítani, az ember mindig beleteheti az egyéniségét, a hangulatának megfelelően változtatgathatja - így mindig egyedi, testreszabott tud lenni. Megálmodtam egy ékszert, ami pont olyan lehet, mint a viselője lelki világa, élethelyzete, amiből visszaköszönnek az egyén energiái. 

attachment-1_5.jpg

H.H.: - Egyre izgalmasabban hangzik :)
OK, akkor már volt egy szuper ötleted. Innen hogyan tovább? 

E.H.: - Hát, aprólékosan és sok-sok kitartással. :) Ugyanis itt elkezdődött a következő óriás feladat, a beszállítók felkutatása. És bizony fél év volt, mire megtaláltam az első gyártót!
Ráadásul a magas minőség iránti elkötelezett igényem nem könnyítette meg a helyzetemet, mert végül úgy alakult, hogy az ékszerek minden egyes része más-más gyártótól, más-más országokból érkezik.

Összesen egy évembe telt, mire kezemben tarthattam a tökéletes ékszert. 

H.H.: - Azért fél év nagyon sok idő úgy, hogy késztermék még a kanyarban sincs, csak egy elképzelést látsz magad előtt. Mi az, ami továbbvitt ebben az időszakban?

E.H.: - Hát ez az! A vállalkozás első próbatétele :)
Sok-sok éjszakám telt el úgy, hogy ölemben a laptoppal virassztottam és kutattam fáradhatatlanul. Egyszerűen nem akartam lejjebb adni abból, amit megálmodtam. És rendeltem egy újabb mintát,  majd mikor megérkezett, újra láttam, hogy nem, még mindig nem ez az, amit keresek.
Sebaj, gyerünk, és kutattam tovább, teszteltem hónapokon át, míg meg nem lett a tökéletes. 

S ezen kívül hajtott a kíváncsiság is, egyszerűen tudni akartam, mit tudok ebből kihozni. 
A férjem annyiszor nógatott: 
- Már elmúlt éjfél, gyere, tedd le most már, aludnod kell... - de folyamatosan ott lebegett előttem a cél, s nem bírtam nem küzdeni érte.  És hát máskor nem volt rá időm :D

Aztán jött a következő nagy etap: 
Az egész rendszer, a weboldal és a webshop kialakítása, ami újabb fél évnyi kőkemény munka volt. 

H.H.: - WOW, elképesztő hosszú utat jártál be már az indulás előtt!

E.H.: - Igen. Jó másfél évig készültem arra, hogy megismerhesse a világ a Joyjewel ékszereket, s képzeld el, mire minden készen állt, addigra fáradtam el. 

Ott ültem a valóra vált álmommal, s azt éreztem, hogy úristen, én kipurcantam az elmúlt másfél év megfeszített tempójában. 

H.H.: - De aztán valahogy megtaláltad Magadban az erőt, hisz itt ülhetünk most :) 

E.H.: - Igen, egyszerűen adták magukat az új feladatok, nem is volt kérdés, hogy fáradtság ide vagy oda, itt most nem lehet megállni. Sőt, még egy fokkal magasabb fordulatszámra van szükség.

Jött a Facebook, az Instagram, előszedtem a Mai nő-ben szerzett tapasztalataimat - bár konstatálnom kellett, hogy minden megváltozott azóta. És igen, mitagadás, aki ebbe vágja a fejszéjét, annak számolni kell azzal, hogy ez egy külön szakma, egy külön világ - de kell a sikerhez. 


Meg kellett például tanulnom delegálni, ügynökségekkel, szakemberekkel együtt dolgozni. Mert tudtam, hogy ha magam akarok mindent kézben tartani, az nagyon erős gátat szab a fejlődésnek. 

H.H.: - És - bár még csak néhány hónapja kaphatók az ékszerek, úgy látom, nagyon szépen haladsz, egyre több helyen lehet találkozni velük! Milyen érzés látni, ahogy kezd kibontakozni a rengeteg befektetett munkád eredménye?

E.H.: -Ez nagyon sok erőt ad! Elmondhatom, hogy szuper együttműködéseim és egy egyre gyarapodóbb vevőköröm is kezd kialakulni, és hál' Istennek nagyon pozitív visszajelzéseket kapok. Szinte mindenki beleszerelmesedik az ékszereinkbe. Pl. Tápai Szabina, Kárpáti Rebeka, Laudon Andi beauty vlogger és Kis Barbara szépségkirálynő is boldogan viselik az ékszereimet. 

És ez még csak a kezdet! :) 

attachment-1_2.jpg

H.H.: - Mik a következő lépések, milyen céljaid vannak most? 

E.H.: - Az elmúlt másfél év hajtása után, most a Joyjewel piacra vezetése mellett újra célul tűztem ki, hogy magammal is foglalkozzam. Nőként azt hiszem ez egy állandó feladatunk, hogy egyensúlyozzunk ezen a vékony jégen, ami az anyaság, az otthon melegének megőrzése, a nőiesség és a karrier közötti harmónia megőrzését jelenti. 

H.H.: - Hogyan lépsz túl a mélypontokon? Neked mi segít a legnehezebb időszakokban?
(Már ha vannak egyáltalán :) )

E.H.: - Persze, hogy van, ez együtt jár egy vállalkozás felépítésével, teljesen normális. 
Én is nagyon sokszor belefutottam, hogy elfáradtam, jöttek a kételyek, ott duruzsolt a kisördög a vállamon, kell-e ez majd az embereknek, fog-e másnak is tetszeni, vagy csak én rajongok értük.
Aztán, hogy kell-e ez az egész nekem, nem lenne-e egyszerűbb visszamenni 4-6 órában dolgozni.

Amikor már sírsz a fáradtságtól... na akkor kell egy remek társ, vagy valaki, aki átkarolja a vállad és azt mondja: 

- Szuper vagy. Gyerünk, csináld tovább. Jó lesz az, s ha már ennyit belelöltél, tarts ki. Sikerülni fog :) 

És ezek a mélypontok mindig jönnek, s boldog lehetek, hogy amikor én elfáradok, számíthatok a férjemre abban, hogy ilyenkor bíztat. Segít visszaadni a lendületet, ráadásul nem csak ebben, hanem a gyerekek nevelésében, logisztikájában is számíthatok rá. 

Ráadásul már most tele vagyok tervekkel és újabb ötletekkel. Itt vannak a fejemben az új kollekció tervei, a következő termékfejlesztési etap, látom magam előtt az új ékszereket... elképesztően izgalmas!
De ennek még nincs itt az ideje. 

Nekem most ez a feladatom, hogy megtanuljak megállni. Türelem kell. Hisz ahogy az évszakoknak is megvan a maguk ritmusa, úgy egy vállalkozás életében is kell hagyni időt mindennek. 
Én mindig mindent azonnal szeretnék. Nekem ez a nehézségem :)
De nem bánom, mert ez egyben fejlődési lehetőség is. 

Szerencsére rengeteg pozitív visszajelzést kapok, ami nagyon sok erőt ad. Fantasztikus érzés, hogy bárki, aki megismeri a termékeimet, hihetetlen lelkesen reagál. Még senki nem volt, aki egy "jajj de cuki"-val elintézte volna, s ez óriás lendülettel és energiával tölt fel engem is. 

H.H.: - És mi a Joyjewel üzenete? 

E.H.: - Hát gyere, mondd el, számodra mi az üzenet. Nézd meg, kiváncsi vagyok, Te mit látsz, mit érzel benne. :)

OK. Helga kinyitja a kincses dobozát, én pedig érzem, hogy eljött a nagy pillanat, ami - kár is lenne tagadni - nőként felér egy gyors körrel a Menyországban: 
Ott csillog előttem több száz kis kő, arany, rosegold és ezüst színben pompázó lánc, kinyitható csodamedálok és színes kis charmok hívogatnak, hogy válasszam ki őket egyedi ékszerembe.

Nézzétek csak? Ugye nem csak én érzékenyülök el egy ilyen doboz láttán? :) 

attachment-1.jpg

A Joyjewel kincsesdoboz

Néhány hosszú percre én leszek Alice Csodaországban... Csak nézegetem, próbálgatom az ékszereket, és szárnyra kap a fantáziám, hogy milyen is lehet az ÉN saját Joyjewel nyakláncom. Mi az, ami a legjobban illik hozzám most, ebben a pillanatban, mi az, ami a leginkább feldobna, mi az, ami a méltó társam lehet mind a hétköznapokban, mind a különleges alkalmakkor... S míg ezt latolgatom, és úszkálok az egyedi ékszertervezés gyönyöreiben, tudjátok, mit érzek? 

Örömöt.
Örülök a pillanatnak, hogy megismerhettem Helgát, teljesen elvarázsolnak a csillogó, játékos és elegáns darabok, lenyűgöznek a finoman kidolgozott részletek. Örülök az izgalommal teli kíváncsiság érzésének, ami megfűszerezi a válogatás folyamatát. És előre örülök annak, hogy saját, egyedi nyakláncom lesz. WOW, hát ilyenem még sose volt! 

• Melyik az én színem? Vacilálok az arany és az ezüst között...
• Milyen méretű medált válasszak, s milyen hosszú nyakláncot?
• Szeretnék-e bele charm-okat, s ha igen, milyen figura passzol hozzám most leginkább?
• Milyen és mekkora kristályokkal tegyem még exkluzívabbá az ékszeremet?

Szóval látjátok, Joyjewel nyakláncot venni nem csak egy izgalmas, nagyon kreatív kaland, hanem egyben alkotás is.

S visszatérve az eredeti kérdésre, hogy mit látok, mit érzek az ékszerek kapcsán - pontosan megfogalmazódott bennem a válasz: 
 
Nomen est omen, azaz a név kötelez, s nem is lehetne igazabb a mondás, ha Helga nyakláncairól van szó. 
"Joy", azaz öröm. Igen. 
Örültem, amikor megláttam, örültem, amikor kiválasztottam és örülök neki minden egyes alkalommal, amikor viselem.

Drága Helga, ezúton is sok sikert kívánok Neked! 
Meggyőződésem, hogy nem csak az ékszereid, de a személyes történeted is motivációt adhat mindazoknak, akikben ott motoszkál a vágy, hogy megmutassák a bennük lévő különlegességet. 

Mert mindannyian különlegesek és egyediek vagyunk, s ebben a különleges egyediségben gyönyörűek.

Számomra ezt jelentik a Joyjewel ékszerek, én ezt az üzenetet hordom innentől kezdve a nyakamban. 

ke_pernyo_foto_2017-01-29_21_03_13.jpgEz lett az én nyakláncom.
Ezüstös, kristályos csillogás, fényes kövekkel kirakott nagy medál, hosszú láncon és egy kis patkó alakú charm-mal.
Imádat! :)

Egy nagy öleléssel búcsúzunk, de tudom, hogy ez nem "Ég Veled", csak egy "Viszlát". Mert vele biztos, hogy találkozunk még :)  

--------------------

A Joyjewel ékszereket itt tudod közelebbről is megnézni, sőt, össze is állíthatod saját nyakláncod: 
http://joyjewel.hu/

Helga és csapata csillogó és nagyon vidám Facebook oldalát pedig ide kattintva éred el.

-------------------------------------------------------------------------

Ha tetszett a bejegyzés, vagy még több Hősnősködésről olvasnál, gyere, barátkozzunk a » Facebook-on « is!
Tele van az oldal izgalmakkal :) 


Vagy nézd meg a Hétköznapi Hősnők videóit a » YouTube-on «

Ha szívesen megosztanád velünk a véleményed, vagy bármilyen kérdésed van, bátran kommentelj, vagy írj nekünk a hetkoznapihosnok.official@gmail.com email címre. Várjuk szeretettel az üzeneted! :) 

Tarts velünk és válj a saját életed Hősnőjévé! :)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hetkoznapihosnok.blog.hu/api/trackback/id/tr1212167347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása